donderdag 3 maart 2011

Mijn gevoel ....

Mijn gevoel zegt: kijk eens om je heen!
Jezus zegt: Zie op Mij.

Mijn gevoel zegt: hier kom ik nooit uit!
Jezus zegt: Ik maak je vrij.

Mijn gevoel zegt: je schiet altijd te kort.
Jezus zegt: in Mij ben je volmaakt.

Mijn gevoel zegt: je woorden zijn zo krachteloos.
Jezus zegt: Ik ben het, die het hart aanraakt.

Mijn gevoel zegt: jij bent onzeker en angstig!
Jezus zegt: vrees niet, je bent Mijn.

Mijn gevoel zegt: mensen mogen mij niet.
Jezus zegt: Ik ben voor je, wie zal tegen je zijn?

Mijn gevoel zegt: je struikelt telkens weer.
Jezus zegt: Ik houd je vast!

Mijn gevoel zegt: de zorg drukt jou terneer.
Jezus zegt: geef Mij je last.

Mijn gevoel zegt: jij kan alleen maar huilen.
Jezus zegt: verblijd je ten alle tijden.

Mijn gevoel zegt: toe maar, trek die muur maar op.
Jezus zegt: niets kan jou van mijn liefde scheiden.

Mijn gevoel zegt: jij bent zo minderwaardig.
Jezus zegt: kostbaar ben je, in mijn ogen!

Mijn gevoel zegt: ga maar heel diep gebukt.
Jezus zegt: Hef je hoofd omhoog!

N.a.v. Psalm 23 De HEER is mijn herder

Prachtige woorden vanuit Psalm 23.
Deze psalm loopt de laatste maanden als een rode draad door mijn leven.
Na de angst werden deze woorden in mijn hart gegeven.
De afgelopen weken waren niet de eenvoudigste voor mijn gevoelens.
Heimwee naar het prachtige Bolivia, onmacht, omdat ik niets kan bijdragen aan het leven van de kinderen die mij dierbaar zijn geworden.

Graag zou ik teruggaan naar het land waar een groot gedeelte van mijn hart is achtergebleven, maar dit kan op dit moment niet.
Deze gedachte maakt dat ik mij niet happy voel, ondanks alle zegeningen die ik van God heb mogen ontvangen.

Erover schrijven en praten helpt, al zijn er weinigen die het kunnen begrijpen.
Gisteravond mocht ik een goed gesprek voeren, waarin ik wel begrepen werd. Waardoor er na de traan toch een glimlach kwam. Dank je wel!

Toen ik vanochtend daaraan terug dacht kwam deze tekst naar voren uit Psalm 23. Een gedicht dat ik eens gevonden heb en nu nog meer spreekt dan toen.

Dank U wel God, dat U mij mede gelovigen in Christus om mij heen hebt gegeven!

2 opmerkingen: