maandag 27 juni 2011

Levende Hoop ..........

                                    'Wie zich over een arme ontfermt, eert God' 
                                                                                                Spreuken 14:31

Een tijdje geleden heb ik een gesprek gehad met iemand van Compassion, n.a.v. mijn opgave als advocate.
Ik heb toen een prachtig boek gekregen: 'Levende Hoop' van Amber van Schooneveld, waarin ik vandaag begonnen ben met lezen.
Omdat ik het een heel indrukwekkend boek vind, heb ik mij voorgenomen om na ieder gedeelte van het boek te stoppen met lezen, te laten bezinken/overdenken en er vervolgens over te schrijven op mij blog.

Het boek raakt mij, omdat het mij een spiegel voorhoud.
En het is die spiegel, die ik jullie ook graag wil voorhouden, zodat wij samen kunnen werken aan ontferming.

In vijf blogs wil ik mijn gedachten en gevoelens met jullie delen, in de hoop dat er lezers zullen zijn die ook een kindje via Compassion gaan sponsoren.

Het boek is opgedeeld in vijf delen:

Arm van hart
De eerste stap in onze tocht is het leren begrijpen hoe arm het hart is, ons eigen hart onderzoeken en ons afvragen waarom het soms zo moeilijk is om mensen in nood te helpen

God laat van Zich horen
Op weg naar het liefhebben van anderen, geeft God ons een kaart mee.
Wat heeft de Bijbel ons te zeggen over het dienen van de armen?

Begrijpen wat armoede is
Als we anderen willen helpen te bevrijden van de armoede, moeten wij begrijpen wat armoede is

Gebed
Het wapen dat God ons meegeeft in deze tocht, is het gebed

Word zelf de verandering
De reis om mensen in nood te gaan dienen, is feitelijk een reis in het volgen van Christus. Ieder van ons heeft unieke manieren/talenten van God gekregen om deze reis te maken

Ik kan er nu nog veel meer over schrijven, mijn hart is vol van deze komende reis, maar het eerste deel van de reis, over mijn/ons eigen hart, komt in de volgende bijdrage.

En, gaan jullie mee op deze reis?

1 opmerking:

  1. Ik reis graag met je mee, alhoewel voor ons de reis niet zal leiden tot het sponsoren van een kindje via Compassion, omdat wij onze "Solangelie" al hebben.

    BeantwoordenVerwijderen