dinsdag 25 januari 2011

De laatste wandeling...........

Wandelen..........
Voor de laatste keer door Cochabamba,
voor de laatste keer door 'mijn' stad,
voor de laatste keer genieten van de prachtige mensen,
voor de laatste keer ontroert te worden door de armoede.

Kijken..........
Voor het laatst, naar de kartonnen dozen,
voor het laatst, naar de straatkinderen,
voor het laatst, naar de grote geestelijke armoede.

Voelen..........
Emotioneel voel ik, dat Bolivia/Cochabamba mijn land/plaats is.
Rationeel weet ik, dat mijn plaats (voorlopig?) in Nederland is.

En toch, zou ik hier zo graag blijven.
Om hier mijn gaven te mogen gebruiken,
om de kinderen te mogen vertellen over Jezus,
om de baby's en kinderen te mogen wassen en zegenen.

Afscheid nemen van deze plaats, en de mensen
waar ik om ben gaan geven, vind ik moeilijk.

Maar, Afscheid nemen is de eerste stap tot het weerzien!

En daarom kan ik zeggen:
Tot ziens, Adiós Cochabamba!

1 opmerking:

  1. Waar! Hopen op een snel weerzien dan maar! Genoten van vandaag? Can't imagine that you are leaving! :(

    BeantwoordenVerwijderen