zaterdag 11 februari 2012

Een jaar gelden


Kwamen we weer aan op Schiphol, en was onze reis naar Bolivia ten einde.
Het einde van onze adoptiereis, en het begin van een andere reis: elkaar beter leren kennen.


Klaar om te vertrekken

Lief he

De crew



























Daarmee is er ook een eind gekomen aan de serie van ‘Hace un año’.

Een jaar weer in Nederland.
De afgelopen maanden kwam er iedere dag wel een moment voorbij waarop ik dacht: vorig jaar was ik… . Dat is voorbij, tenminste wanneer het gaat om Bolivia.

Wat rest zijn de dierbare herinneringen aan het geboorteland van onze kinderen, en in een bepaald opzicht ‘wedergeboorteland’ van mij.

Een jaar, waarin er veel gebeurd is.
Abigaïl mocht naar school gaan, en sindsdien zien we dat haar ontwikkeling met stappen vooruit gaat. Verschillende onderzoeken in verschillende ziekenhuizen, om te kijken waar haar gehoorproblematiek vandaan komt, en wat er aan gedaan kan worden.

De relatie tussen broer en zus gaat uitstekend!
Jonathan is maar wat trots op zijn zusje, al zijn er uiteraard ook broer – zus momenten, wanneer ze weer eens de legoboot heeft afgebroken ;)
(en ze is een meester in het slopen van dingen ;)

En nu?
Bolivia is iedere dag in mijn gedachten en hart, en over een aantal jaar hoop ik/hopen wij zeker terug te kunnen keren, en dan voor een langer verblijf.
De wensen zijn er, aan de plannen wordt gewerkt.
Uiteraard als God het zo wil en geeft.

Ik vond het prettig om zo in 7 (!) bijdragen een terugblik te geven van de meest markante momenten die er zijn geweest.
Ook merkte ik dat het schrijven van deze bijdragen soms met een gemend gevoel is geweest, en daardoor niet altijd eenvoudig.
Al zal Bolivia een grote plaats in mijn hart blijven houden, ik hoop en bid dat ook het ‘gewone’ leven weer inspiratie zal geven voor het schrijven van blogs.

1 opmerking:

  1. Inderdaad, ruim een jaar geleden kregen we een reactie van jullie op een blog van ons met als eindzin; groeten uit Bolivia.
    Wat vliegt de tijd, een jaar thuis met zijn viertjes. Goed om te lezen dat alles zo voorspoedig mag gaan. We willen jullie een heel goede en gezegende toekomst toewensen met z'n allen.
    Groeten vanuit Wierden,
    Hendri, Fenny, Anna en Gires.

    BeantwoordenVerwijderen